Levertijd
Wanneer je een product berekent, zie je onderaan de verwachte leverdatum verschijnen. Deze datum schuift automatisch op als je later bestelt of het bestand later uploadt. In de meeste gevallen halen we de verwachte leverdatum gewoon, maar dit is geen garantie. Machinestoringen of andere calamiteiten kunnen ervoor zorgen dat we je pakketje niet op tijd bij het transportbedrijf kunnen aanbieden. Hierdoor kan het zijn dat je bestelling niet op de verwachte leverdatum binnenkomt. We checken elke ochtend of alle bestellingen zijn verzonden. Is dat niet het geval, dan laten we je dat weten. Ook kunnen er vertragingen ontstaan bij het transportbedrijf, iets waar we helaas geen invloed op hebben.
Verzending en ontvangst
De meeste pakketten versturen we met DHL Parcel. In Nederland bezorgt DHL 98% van de pakketten op de dag nadat ze bij ons zijn opgehaald. De verzending is gratis als je jouw pakket binnen Nederland, België of Duitsland laat bezorgen. We leveren je pakketten van maandag tot en met vrijdag. Standaard levert DHL niet op zaterdag, maar soms wordt je pakketje toch op een zaterdag bezorgd, omdat het wordt omgezet naar een particuliere route. De bezorger vraagt altijd om een handtekening voor ontvangst. Soms leveren ze het pakketje bij de buren af. Hier krijg je als het goed is een briefje van in de brievenbus. Houd daarom je track en trace goed in de gaten. Let op: we kunnen geen opmerkingen of instructies meegeven aan de chauffeur!
Standaard- of ochtendlevering?
Bij het afrekenen kan je kiezen tussen twee soorten verzending. Kies je voor een standaardlevering, dan wordt je pakketje gedurende de dag afgeleverd. Als je kiest voor een ochtendlevering, dan wordt je pakketje in de ochtend bezorgd. Deze optie kost €10 extra. Het versnelt de productie van je drukwerk niet, maar zorgt ervoor dat je pakketje op de leverdag in de ochtend wordt bezorgd in plaats van later op de dag.
Neutrale (blanco) verzending
Bij het afrekenen kan je kiezen wie als afzender op het pakketje wordt vermeld. Stuur je het drukwerk direct vanuit PeterPrint naar een klant, dan kan je kiezen voor een neutrale verzending zonder afzenderadres. Zo weet je klant niet dat het pakket niet direct van jou afkomstig is. Er zit ook geen factuur of pakbon in de doos, dit is ook niet het geval als je voor PeterPrint als afzender kiest. Deze versturen wij namelijk altijd per mail.
Vertraging in verzending
Onze pakketten worden laat in de avond opgehaald en naar het sorteercentrum van het transportbedrijf gebracht. Hier komen tienduizenden pakketten samen die gesorteerd en verder verspreid worden. Hoewel DHL in 98% van de gevallen je pakket op tijd bezorgt, kan het incidenteel voorkomen dat je pakket verkeerd wordt gesorteerd of niet op tijd bij de chauffeur in de bus terechtkomt. In zulke gevallen zal je pakket een dag vertraging oplopen en de volgende werkdag worden geleverd. Helaas hebben we geen invloed op dit proces en kunnen we het niet versnellen. Je kunt natuurlijk altijd
contact met ons opnemen, zodat we kunnen uitzoeken wat er precies aan de hand is.
Levering naar België, de Nederlandse waddeneilanden en Duitsland
De levertijden die je op de website ziet, gelden ook voor België. Let op dat DHL in bepaalde gevallen de verzending overdraagt aan Bpost, wat enkele werkdagen extra kan kosten. Op de waddeneilanden kan je pakketje er een dag langer over doen. Ook kan de ochtendlevering niet altijd gegarandeerd worden, aangezien onze transporteur dit vaak overdraagt aan een lokale bezorgdienst op het eiland. In Duitsland doet je pakket er 1-2 werkdagen langer over.